تور استانبول

گردشگری

تور استانبول

گردشگری

جاذبه های کیش

آب انبارکیش

یکی از روشهای ذخیره آب آشامیدنی در قدیم الایام در جزیره کیش، ساخت آب انبار بوده است. در سال 1372 جهت جمع آوری آب های سطحی، یک آب انبار دو قلو با پنج بادگیر به سبک معماری سنتی یزدی در محل یک آب انبار باستانی در تور کیش 94 محدوده شهر حریره در نزدیکی مجموعه درخت سبز ساخته شد.با توجه به ساخت و سازهای کیش و از بین رفتن مسیر آبهای سطحی منتهی به آب انبارهای سنتی، این آب انبارها کاربری اصلی خود را از دست داد و امروزه از دستگاه های آب شیرین کن برای تهیه آب شیرین استفاده می شود. معماری خاص این بنا یاد آور ایام گذشته و برای گردشگران بسیار جالب و دیدنی است.


درخت سبز کیش


در انتهای طولانی ترین مسیر آبرفتی باستانی کیش، آب‌های سطحی به قسمتی از منطقه شمالی جزیره که به دره پرتغالی‌ها معروف است سرازیر می‌شوند، لذا این منطقه از سرسبزی خاصی برخوردار است. در اطراف یکی از کهنسال‌ترین درختان لور جزیره، مجموعه درخت سبز احداث شده است سرسبزی محوطه ساختمان‌ها و نرده‌های چوبی و پیاده‌روهای این مجموعه، مناطق شمالی کشور را تداعی می‌کند. اما یکی از عواملی که سیاحت‌کنندگان را به این نقطه می‌کشاند، هیبت افسانه‌ای درخت سبز است .درخت سبز کهنسال‌ترین درخت «لور» جزیره است و احتمالا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه های این درخت، گره هایی با نخ یا پارچه زده شده است که در تور کیش 94 نگاه اول آن را به نوعی مقدس می نمایاند. گروهی از مردم عقیده دارند که این درخت شگون دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان پارچه‌هایی به شاخه‌های آن می‌بندند.مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگری کیش واقع شده و دارای دو درب ورودی است. یک درب آن با ورودی جاذبه گردشگری شهر باستانی حریره مشترک و ورودی دیگر آن در مجاورت آب انبار سنتی می باشد. 

ساحل زیبای کیش


ساحل زیبای کیش یکی از جاذبه های طبیعی این جزیره به شمار میرود .خاک کیش دارای ساختاری مرجانی بوده و با رنگ نقره ای خود در زیرآفتاب از درخشندگی چشم نوازی دارد . این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه در  تور کیش دی 94 خاکستری پوشیده شده اند، ندارند.

آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می توان کف دریا را به راحتی دید . کارشناسان محیط‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و باور دارند که مرجان‌ها به صورت طبیعی سبب تصفیه آب و ذلالی و زیبایی سواحل جزیره هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.